top of page
coperta cabinet 3_edited.jpg
  • Poza scriitoruluiIuliana Popescu

Ce reguli trebuie sa aveti in vedere daca doriti sa faceti sponsorizari?


Sponsorizarea este reglementată de Legea 32/1994 si este definită ca act juridic prin care un sponsor transfera catre un beneficiar al sponsorizarii dreptul de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru susţinerea unor activităţi fără scop lucrativ desfăşurate de către beneficiarul sponsorizării.


Contractul de sponsorizare se încheie în formă scrisă, cu specificarea obiectului, valorii şi duratei sponsorizării, precum şi a drepturilor şi obligaţiilor părţilor.


Cine poate fi sponsor?

Orice persoana fizica sau juridica din Romania sau din strainatate.


Cine poate fi beneficiar al sponsorizarii?

  • orice persoana juridica fara scop lucrativ care desfasoara in Romania o activitate in domeniile: cultural, artistic, educativ, de invatamant, stiintific, manitar, filantropic, sportiv, al protectiei drepturilor omului, medico - sanitar, de asistenta si servicii sociale, de protectia mediului, social si comunitar.

  • institutiile si autoritatile publice.

  • carti ori publicatii in unul din domeniile enumerate mai sus.

  • orice persoana fizica cu domiciliul in Romania a carei activitate in unul din domeniile enumerate mai sus este recunoscuta de catre o persoana juridica fara scop lucrativ.


Ce reguli trebuie sa aveti in vedere daca doriti sa faceti sponsorizari catre persoanele care pot avea calitatea de beneficiari ai sponsorizarii?


  1. Firmele care fac acte de sponsorizare trebuie să completeze un formular și să îl depună anual la ANAF. E vorba de Declarația nr. 107, care se depune pentru sponsorizările făcute în anul anterior.

  2. Pentru sponsorizările constând în bunuri materiale, acestea trebuie să fie evaluate, prin actul juridic încheiat, la valoarea lor reală din momentul predării către beneficiar.

  3. Firmele care efectuează sponsorizări în domeniile enumerate anterior, beneficiază de reducerea bazei impozabile cu echivalentul sponsorizărilor, dar nu mai mult de 5% din baza impozabilă.

Pentru a putea deduce cheltuielile cu sponsorizarea din calculul impozitului, este esential ca sponsorii sa verifice daca beneficiarii sunt înscriși într-un registru special al ANAF.

bottom of page